BERDAN TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET A.Ş.'NİN 1 OCAK - 31 ARALIK 2011 HESAP DÖNEMİNE AİT KONSOLİDE FİNANSAL TABLOLARI HAKKINDA BAĞIMSIZ DENETİM RAPORU
Berdan Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu'na
Giriş
Berdan Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin 31 Aralık 2011 tarihi itibariyle hazırlanan ve ekte yer alan konsolide bilançosunu, aynı tarihte sona eren yıla ait konsolide gelir tablosunu, öz sermaye değişim tablosunu ve nakit akım tablosunu, önemli muhasebe politikalarının özetini ve dipnotları denetlemiş bulunuyoruz.
Finansal Tablolarla İlgili Olarak Grup Yönetiminin Sorumluluğu
Grup yönetimi finansal tabloların Sermaye Piyasası Kurulunca yayımlanan finansal raporlama standartlarına göre hazırlanması ve dürüst bir şekilde sunumundan sorumludur. Bu sorumluluk, finansal tabloların hata ve/veya hile ve usulsüzlükten kaynaklanan önemli yanlışlıklar içermeyecek biçimde hazırlanarak, gerçeği dürüst bir şekilde yansıtmasını sağlamak amacıyla gerekli iç kontrol sisteminin tasarlanmasını, uygulanmasını ve devam ettirilmesini, koşulların gerektirdiği muhasebe tahminlerinin yapılmasını ve uygun muhasebe politikalarının seçilmesini içermektedir.
Bağımsız Denetim Kuruluşunun Sorumluluğu
Sorumluluğumuz, yaptığımız bağımsız denetime dayanarak bu finansal tablolar hakkında görüş bildirmektir. Bağımsız denetimimiz, Sermaye Piyasası Kurulunca yayımlanan bağımsız denetim standartlarına uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Bu standartlar, etik ilkelere uyulmasını ve bağımsız denetimin, finansal tabloların gerçeği doğru ve dürüst bir biçimde yansıtıp yansıtmadığı konusunda makul bir güvenceyi sağlamak üzere planlanarak yürütülmesini gerektirmektedir.
Bağımsız denetimimiz, finansal tablolardaki tutarlar ve dipnotlar ile ilgili bağımsız denetim kanıtı toplamak amacıyla, bağımsız denetim tekniklerinin kullanılmasını içermektedir. Bağımsız denetim tekniklerinin seçimi, finansal tabloların hata ve/veya hileden ve usulsüzlükten kaynaklanıp kaynaklanmadığı hususu da dahil olmak üzere önemli yanlışlık içerip içermediğine dair risk değerlendirmesini de kapsayacak şekilde, mesleki kanaatimize göre yapılmıştır. Bu risk değerlendirmesinde, işletmenin iç kontrol sistemi göz önünde bulundurulmuştur. Ancak, amacımız iç kontrol sisteminin etkinliği hakkında görüş vermek değil, bağımsız denetim tekniklerini koşullara uygun olarak tasarlamak amacıyla, işletme yönetimi tarafından hazırlanan finansal tablolar ile iç kontrol sistemi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bağımsız denetimimiz, ayrıca işletme yönetimi tarafından benimsenen muhasebe politikaları ile yapılan önemli muhasebe tahminlerinin ve finansal tabloların bir bütün olarak sunumunun uygunluğunun değerlendirilmesini içermektedir.
Bağımsız denetim sırasında temin ettiğimiz bağımsız denetim kanıtlarının, görüşümüzün oluşturulmasına yeterli ve uygun bir dayanak oluşturduğuna inanıyoruz.
Tespit Edilen Hususlar
a. İMKB Borsa Yönetim Kurulu'nun 02.04.2010 tarihli toplantısında, Şirket ile ilgili olarak; Şirket'in; kamuya açıklanan 30.09.2009 tarihli mali tablolarına göre özsermayesinin negatif olması, 23.03.2009 tarihinden başlayarak bir yılı aşkın bir süredir üretim faaliyetlerinin durmuş olması, 24.03.2010 tarihinden başlayarak tüm çalışanların ücretsiz izine çıkarılması, 16.07.2008 tarihinde bankalarla yapılan ek protokol gereğince 31.12.2009 tarihinde ödenmesi gereken ilk borç taksidinin vadesinde ödenememesi, ödenemeyen personel ve satıcı borcu bulunması ve Şirket aleyhine iflas talepli alacak davası açılmış olması hususları dikkate alınarak; Şirket hisse senetlerinin Menkul Kıymetler Borsalarının Kuruluş ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik'in 47. maddesi ve Kotasyon Yönetmeliği'nin 24 ve 27. maddeleri ile 21.07.2004 tarih ve 206 sayılı "Gözaltı Pazarı Kuruluş ve Çalışma Şartları" Genelgesi'nin III (c) ve IV. maddeleri uyarınca II. Ulusal Pazar kaydından çıkarılarak, Şirket hisse senetlerinin işlem sırasının 02.04.2010 tarihinde 2. seans öncesi kapatılmasına, 05.04.2010 tarihinde kapalı kalmasına ve 06.04.2010 tarihinden itibaren Gözaltı Pazarı'nda işlem görmeye başlamasına karar verilmiştir.
b. İMKB Borsa Yönetim Kurulu'nun 19.06.2008 tarihli toplantısında, Şirket'e getirilen Menkul Kıymetler Borsalarının Kuruluş ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik'in 46. maddesi ve Kotasyon Yönetmeliği'nin 29. maddesi gereğince, yatırımcıların bilgilendirilmesi ve Şirket'in yakından izlenmesini teminen Kurul'un Seri:VIII. No:54 sayılı Tebliğ'inde düzenlenen bildirim süre ve esasları saklı kalmak üzere aylık bildirim yükümlülüğünün değişmeden devam etmesine karar verilmiştir.
c. Dipnot 8'de detaylı açıklandığı üzere 16.07.2008 tarihinde Şirket ile garame kredisi alacaklısı dört kurum arasında mevcut garame kredisi faiz oranının düşürülmesi ve ödeme vadelerinin uzatılmasını içeren ek protokol imzalanmıştır. Şirket'in 31.12.2011 tarihi itibariyle garame alacaklısı kurumlara olan faiz dahil toplam 57.665.660 TL tutarındaki garame kredilerinin tüm kısmı için direkt doğrulama mektubu temin edilememiştir.
d. 31.12.2011 tarihi itibariyle Grup'un aleyhine devam etmekte olan 23 adet davanın toplam tutarı 151.939.404.-TL olup söz konusu tutarın 72.269.970 TL'si Garame kredisi alacaklısı kurumlar tarafından Şirket aleyhine icra takibinden kaynaklanmaktadır. Bununla birlikte Grup'un eski personelinin açmış olduğu 21 adet kıdem, ihbar tazminatı ve işe iade talebi ile toplam 790.620 TL (31.12.2010: 800.978 TL) tutarında dava bulunmakta olup, Tarsus İş Mahkemesi'nin vermiş olduğu karar neticesinde toplam 1.033.648 TL (31.12.2010: 711.017 TL) tutarındaki kısmı için icra takibi başlatılmıştır. 31.12.2011 tarihi itibariyle ekli finansal tablolarda dava konusu tazminatlara ilişkin olarak 223.580 TL (31.12.2010: 223.580 TL) tutarında karşılık ayrılmıştır.
e. Ana Ortaklık'ın Kahramanmaraş, Mersin ve Tarsus'ta bulunan gayrimenkulleri üzerinde Dipnot 22'de belirtilen ipoteklere ilave olarak Botaş (513.367 TL), Tarsus Sosyal Güvenlik İl Merkezi (5.284.297 TL), İstanbul 12. İcra Dairesi Müdürlüğü (9.618.474 TL),Tarsus 1. ve 2. İcra Dairesi Müdürlüklerinin (6.634.124 TL), Mersin 4. İcra Dairesi Müdürlüğü (84.931 TL), İstanbul 3. ve 8. İcra Dairesi Müdürlüklerinin (2.304.040 TL), Adana 4. İcra Dairesi Müdürlüğü (6.061.588 TL) , Adana 7. ve 14. İcra Dairesi Müdürlüklerinin (112.723 TL) haciz şerhleri bulunmaktadır.
f. Grup'un 31.12.2011 tarihi itibariyle özkaynak toplamı (87.796.014) TL negatiftir. Dipnot 41'de detaylı açıklandığı üzere Türk Ticaret Kanunu 324. madde hükümlerine ve SPK mevzuatına göre aktiflerin satış fiyatları esas alınarak bir ara bilanço tanzim edilmesi gerekmektedir. Grup'un 31.12.2011 tarihi itibariyle toplam 5.062.621 TL tutarında ticari borç 16.122.334 TL tutarında banka kredisi olmak üzere toplam 21.184.955 TL tutarında ödeme vadesi geçmiş olan borcu bulunmaktadır. Grup'un 31.12.2011 tarihi itibariyle net 991.035 TL tutarında geçici farklara ilişkin hesaplanmış ertelenmiş vergi aktifi bulunmaktadır.
g. Rapor tarihi itibariyle Grup'un faaliyetlerinin sürekliliğinin etkilenmiş olduğu, yeniden faaliyete başlama tarihinin öngörülememesi, faaliyetlerin devam ettirilmesi hususunda belirsizlik bulunması gibi olay ve koşullar dikkate alındığında, Grup'un mevcut borç ve yükümlülüklerini ödemesi varlıklarını nakde çevirebilmesine, garame alacaklısı kurumlarla yapılan protokolün devam etmesine, Yönetimin işletme faaliyetlerine ilişkin değerlendirmelerine, faaliyetler hakkında alacağı karar ve tedbirlere, bunların neticesinde elde edilmesi beklenen nakit fonlara ve sermaye artışına bağlıdır.
Görüş
Görüşümüze göre, ilişikteki finansal tablolar, yukarıda a, b, c, d, e, f. g ve paragraflarında sözü edilen hususların ilişikteki finansal tablolar üzerindeki etkilerinin önemi ve belirsizliği nedeniyle,, Berdan Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin 31 Aralık 2011 tarihi itibariyle finansal durumunu, aynı tarihte sona eren yıla ait finansal performansını ve nakit akımlarını, Sermaye Piyasası Kurulunca yayımlanan finansal raporlama standartları çerçevesinde doğru ve dürüst bir biçimde yansıtıp yansıtmadığı hakkında görüş bildirememekteyiz. |
|